یبوست طولانی

علت و عوارض و دلایل یبوست طولانی مدت در کودکان چیست

علت و عوارض و دلایل یبوست طولانی مدت در کودکان چیست در سایت جسارت

یبوست طولانی ،یبوست طولانی مدت،یبوست طولانی مدت در کودکان،یبوست طولانی نشانه چیست؟،یبوست طولانی در کودکان،یبوست طولانی کودکان،یبوست طولانی مدت نشانه چیست،یبوست طولانی مدت،علت یبوست طولانی مدت،علت یبوست طولانی،درمان یبوست طولانی مدت،عوارض یبوست طولانی مدت،دلایل یبوست طولانی مدت،علت یبوست طولانی مدت

یبوست طولانی ، یبوست طولانی مدت ، یبوست طولانی مدت در کودکان ، یبوست طولانی نشانه چیست؟

به گزارش سایت جسارت کاهش تعداد دفعات اجابت مزاج یا دشواری در دفع مدفوع به مدت چند هفته یا بیشتر را یبوست مزمن گویند. چنانچه دفع مدفوع کمتر از سه بار در هفته صورت گیرد، شخص دچار این مشکل شده است. اگرچه شکل مزمن این بیماری بسیار رایج است، اما این عارضه مانع انجام وظایف روزانه‌ی برخی اشخاص می‌شود و همچنین باعث می‌شود تا فرد هنگام دفع فشار زیادی را تحمل کند و بروز نشانه‌ها و علائم دیگری را تجربه کند. در یبوست شدید یا مزمن با توجه به علت اصلی دامن زننده به این عارضه درمان یبوست تجویز می‌شود؛ هر چند در بعضی موارد هیچ دلیلی یافت نمی‌شود.

یبوست طولانی

یبوست طولانی یکی از شکایات شایع در میان مردم است و معمولاً به صورت دفع سخت، دشوار، نامنظم و ناکامل صورت می‌گیرد. از آن‌جایی که دامنه‌ی اجابت مزاج و حالت‌های دفع مدفوع بسیار گسترده است، توصیف دقیق یبوست آسان نیست. علم پزشکی، یبوست را به صورت اجابت مزاج کمتر از سه بار در هفته و یبوست طولانی و  شدید را اجابت مزاج کمتر از یک بار در هفته در نظر گرفته است. زیرا بیشتر انسان‌ها حداقل سه بار دفع مدفوع هفتگی دارند، اما تعداد دفعات به ‌تنهایی ملاک کافی برای تعریف دفع نرمال مدفوع نیست و تعداد حرکات روده‌ای در روز یا هفته می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. به طور کلی تعداد حرکات روده با افزایش سن کاهش می‌یابد. اکثر بزرگسالان اجابت مزاج بین سه الی ۲۱ بار در هفته دارند که کاملاً طبیعی در نظر گرفته می‌شود. الگوی اجابت مزاج روزانه فقط در کمتر از نیمی از مردم جهان دیده می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از افراد دارای اجابت مزاج نامنظم هستند و هر روز تعداد حرکات روده‌ای یکسانی ندارند. برخی افراد بدون مبتلا بودن به یبوست هم ممکن است فقط هفته‌ای دو بار دفع مدفوع بدون مشکل داشته باشند. حالت دیگری نیز وجود دارد که ممکن است فرد همین حداقل سه بار دفع متناوب مدفوع را در هفته داشته باشد، اما از فشاری که هنگام دفع به عضلات کف لگن و مقعد وارد می‌شود ابراز ناراحتی کند. احساس پری در مقعد، تخلیه‌ی ناکامل مدفوع و مدفوع سفت از دیگر علایم ابتلا به یبوست است. یبوست وقتی مزمن می‌شود که حرکات روده‌ای غیر طبیعی و عبور مشکل مدفوع برای چند هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند. اگرچه یبوست گاه به گاهی در میان مردم متداول‌تر است اما بسیاری از مردم یبوست مزمن را نیز تجربه می‌کنند و در معرض عوارض ناشی از آن قرار می‌گیرند. به دلیل ناآگاهی و اطلاعات ناکافی وقتی فرد از یبوست طولانی شکایت می‌کند، پزشک مجبور به پرسیدن سوألات دقیق‌تری در مورد مشکل بیمار است تا متوجه شود منظور بیمار واقعاً همان کلمه‌ای است که به کار می‌برد. با این حال ارزیابی میزان سفتی و سختی مدفوع توسط پزشک بدون معاینه‌ی انگشتی مشکل خواهد بود. شکل ظاهری، حجم، میزان سفتی و قوام مدفوعی که خارج می‌شود تا حد زیادی به فاصله‌ی زمانی عمل دفع قبلی بستگی دارد. مدفوعی قطعه‌ای کوچک و سفت با سرعت کمتری نسبت به مدفوع شل و روان یا مدفوع حجیم، درون روده حرکت می‌کند. با وجود این‌که یبوست یک بیماری و اختلال گوارشی شایع در نظر گرفته شده است اما بسیاری از مردم به چشم بیماری به آن نگاه نمی‌‌کنند و خیلی راحت از کنار آن می‌گذرند. یبوست می‌تواند مبدأ و منشأ بسیاری از اختلالات و مشکلات بعدی در ناحیه‌ی مقعد باشد. با این حال برخی خانواده‌ها از همان زمان کودکی با تأکید بر اجابت مزاج روزانه‌ی فرزندشان و کنترل آن به کودک‌شان آموزش داده‌اند که تأخیر یا اختلال در دفع مدفوع موضوعی نگران‌کننده است. از طرفی یبوست طولانی می‌تواند منشأ روانی داشته باشد، برخی افراد به دلیل خجالت از دست‌شویی رفتن در جمع یا محل کار، عمل دفع مدفوع خود را به تأخیر می‌اندازند و احساس دفعی که در مقعد ایجاد شده است را با نادیده گرفتن، سرکوب می‌کنند. همین بی‌توجهی به عمل دفع باعث فاصله افتادن بیشتر بین دو اجابت مزاج اخیر خواهد شد و بدین صورت مدفوع ساعات طولانی تری را درون روده باقی مانده و سفت و خشک‌تر می‌شود. به همین سادگی خود فرد برنامه‌ی یک اختلال را در بدن می‌چیند و اجرا می‌کند

علائم یبوست طولانی

دشواری در شروع یا پایان عمل دفع

کاهش تعداد دفعات اجابت مزاج و دشواری در عمل دفع

خروج سخت مدفوع پس از فشار آوردن شدید

بیمار در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر با درد شکمی ناشی از انقباض روده، وجود گاز بیش از اندازه، احساس نفخ و تغییر در عادت‌های روده‌ای نیز مواجه می‌شود.

انسداد روده حالت تهوع، استفراغ، از کار افتادن روده و ناتوانی در خارج کردن گاز روده را به دنبال دارد.

باد کردن شکم، سر درد و کاهش اشتها

احساس بار شدن زبان، نفس بدبو و طعم ناخوشایند دهان

علت یبوست طولانی

رژیم غذایی نامناسب: خوردن غذاهای سرشار از چربی‌های حیوانی (فراورده‌های لبنی، گوشت و تخم مرغ) یا شکر تصفیه شده و دارای فیبر اندک (غلات، میوه و سبزی).

مصرف اندک مایعات: ننوشیدن آب کافی باعث خشک و سفت شدن مدفوع می‌شود. مایعات در روده جذب می‌شوند و چنانچه شخصی آب کافی نیاشامد، احتمالاً آب به میزانی به روده نمی‌رسد که مدفوع نرم بماند و یبوست رخ می دهد.

کافئین و الکل: این مواد مدر هستند و تا حدی به دلیل افزایش جذب آب از روده باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند. کاهش آب بدن نیز به نوبه خود به یبوست یعنی حالتی می‌انجامد که مایع کافی در مدفوع وجود ندارد.

عادت‌های بد روده: به تأخیر انداختن عمل دفع می‌تواند آغازگر دوره بیماری باشد

 

درمان یبوست طولانی

اولین ضرورت خوردن رژیم غذایی غنی از این فیبر است. میوه ها و سبزیجات تازه با پوست و دانه تا حد امکان و کل دانه ها و حبوبات. جو یا پوست گندم که فیبر خالص است را می توان روی غذاها پاشید. آن را به آب سالاد میوه مخلوط کنید به ماست یا کرن فلکس برای صبحانه یا به سس و یا هر نوع غذایی که بتوان به سهولت بلعید اضافه کنید. بعضی غذاهای عطری خودشان نسبتا ملین هستند برخی آنها عبارتند از: رازیانه، هویج، کدو مسمایی و کدوی خام و پخته. گل گاو زبان، ترخون و رازیانه گیاهان مفیدی هستند و گیاهان دریایی می توانند محرک باشند. اکثر میوه ها خوب هستند به خصوص هنگامی که خشک باشند مانند سیب، خربزه، خرمالو، تمشک، گاوا، آلبالو، گیلاس، انجیر و آلو، گوجه برقانی و پاپایا. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون در اول صبح خیلی خوب عمل می کند. اگر روغن روی کاهو ریخته و مصرف شود داروی بسیار مناسب برای یبوست است و نتیجه معجزه آسا خواهد بود.

یبوست طولانی

بیشتر بخوانید :

علت و درمان خانگی و گیاهی یبوست کودکان و بزرگسالان و نوزادان

استفاده از گل محمدی برای یبوست و طرز تهیه شربت گل محمدی

همه چیز درباره یبوست و راه های پیشگیری از آن

آیا رابطه ای بین مصرف چای سبز و یبوست وجود دارد؟

مضرات و خواص آلو خشک و یبوست را رفع کردن

خواص مصرف آلو بخارا و یبوست درمان خانگی

دلایل و علت یبوست چیست و برای پیشگیری از این بیماری چه کنیم؟

عوارض و درمان قطعی یبوست مزمن در کودکان چیست

شعر در مورد صخره

شعر در مورد صخره

شعر در مورد صخره ,شعر درباره صخره,شعر صخره سنگ,شعر صخره و سنگ,شعر صخره دریا,شعر صخره و دریا,شعر صخره,شعر صخره و موج,شعر صخره الملتقى,شعر صخره اخوان ثالث,شعر درباره صخره,شعر نو صخره,شعر در مورد صخره,شعر صخره الروشه

شعر در مورد صخره

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد صخره برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

شانه‌های تو …

همچو صخره‌های سخت و پر غرور

موج گیسوان من در این نشیب

سینه می‌کشد چو آبشار نور

شعر در مورد صخره

تصویر قشنگی ست

برخورد موج با صخره

در یک غروب زیبا

اما …

تا اسیر دریا نشوی

نمی فهمی چه جهنمی ست این زیبایی!

شعر درباره صخره

مثل کوه

که گذر می کند از ابر و مه انبوه

مثل آب

که گذر می کند از صخره و سنگ خزه پوش

مثل گل

که گذر می کند از پرده‌ی خاک

مثل چیزی که نمی دانم

من دلم می خواهد

بگذرم از تو

شعر صخره سنگ

گاهی صخره‌ها هم گریه می‌کنند

ندیده‌ای تو

هرگز هم نخواهی دید

اما صخره‌ها هم گاهی گریه می‌کنند

شعر صخره و سنگ

شیرین نیستی

ولی من

صخره های شب را

آنقدر می تراشم

تا خورشیدم طلوع کند

و تو

در آغوشم بخندی.

شعر صخره دریا

تو مثل لاله ی پیش از طلوع دامنه ها 

که سر به صخره گذارد

غریبی و پاکی

ترا ز وحشت توفان به سینه می فشردم

عجب سعادت غمناکی

شعر صخره و دریا

می نویسم چنان زیبایی

که صخره ها سر راهت آب می شوند

تا با تو راهی دریا شوند

شعر صخره

با مرجان‌ها در عمق دریاها لرزیدیم

با کوسه ها خروارها تُن آب را باله زدیم

با امواج به ساحل‌ها کوبیدیم

دنیای سرخ و سیاه خزه‌ها را بر صخره‌ها روییدیم

شعر صخره و موج

بودی و دلم دلتنگت بود…

شاید دلتنگ صخره هایی باشم که باهم هموارشان می کردیم..

شاید دلتنگ کوچه های غربتی باشم

که با قدمهایمان کودکی هایمان را در آنجا لی لی کردیم..

شعر صخره الملتقى

صخره موسی گر از او چشمه روان گشت چو جو

جوی روان حکمت حق صخره و خارا دل من

عیسی مریم به فلک رفت و فروماند خرش

من به زمین ماندم و شد جانب بالا دل من

شعر صخره اخوان ثالث

زار گریند بر احوال دلش نرم دلان

که دلش سخت تر از صخره صما بینند

بگشای از دلش، ای موسی عهد، آب خضر

به عصایی که تو را در ید بیضا بینند

شعر درباره صخره

نه آفتاب و نه مهتاب نور بخشیدی

اگر مقیم بدندی چو صخره صما

فرات و دجله و جیحون چه تلخ بودندی

اگر مقیم بدندی به جای چون دریا

شعر نو صخره

بنال ای بلبل دستان ازیرا ناله مستان

میان صخره و خارا اثر دارد اثر دارد

بنه سر گر نمی گنجی که اندر چشمه سوزن

اگر رشته نمی گنجد از آن باشد که سر دارد

شعر در مورد صخره

از تو چرا نور نگیرم؟! که تو

تابش هر خانه و هر روزنی

از تو چرا زور نیابم؟! که تو

قوت هر صخره و هر آهنی

شعر صخره الروشه

ابر خوش لطف تو با جان و روان ما

در خاک اثر کرده در صخره و خارا هم

با تو پس از این عالم بی نقش بنی آدم

خوش خلوت جان باشد آمیزش جان ها هم

شعر در مورد صخره

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد اسم مهران

شعر در مورد اسم مجید

شعر در مورد اسم نسیم

شعر در مورد اسم مرجان

شعر در مورد اسم مهتاب

حساسیت و قرمزی پوست

علت و درمان حساسیت و قرمزی پوست صورت کودک

علت و درمان حساسیت و قرمزی پوست صورت کودک و پیشگیری از حساسیت در سایت جسارت

حساسیت و قرمزی پوست ، حساسیت و قرمزی پوست صورت ، حساسیت و قرمزی پوست کودک

حساسیت پوستی که پزشکان آن‌ را «درماتیت» می‌نامند به معنای التهاب، قرمز شدن و خارش پوست است. در نتیجه‌ی واکنش سیستم ایمنی بدن به ماده‌ی محرک، پوست دچار راش یا بثورات موقتی می‌شود که اغلب با سرخی، خارش و گاهی تاول و تورم همراه است. درماتیت، شایع‌ترین نوع حساسیت پوستی است که اگر به علت تماس پوست با ماده‌ی محرک شیمیایی ایجاد شود به آن درماتیت تماسی تحریکی می‌گویند و اگر در اثر واکنش بدن نسبت به مواد آلرژن (حساسیت‌زا) ایجاد ‌شود به آن درماتیت تماسی آلرژن گفته می‌شود. خارش شدید که شاخصه‌ی اصلی این بیماری است، می‌تواند شما را عصبی کرده و آرامش‌تان را سلب کند. صرف‌نظر از نوع حساسیت پوستی‌ای که به آن دچار هستید، علائم، روش‌های درمان و پیشگیری آنها در بیشتر موارد مشابه است.

روزاسه و حساسیت و قرمزی پوست

یکی از دلایل قرمزی پوست ممکن است روزاسه باشد. روزاسه یک بیماری پوستی مزمن است که باعث التهاب و قرمزی در سراسر پوست گونه ها، پیشانی و چانه می شود. این قرمزی به دلیل بزرگ شدن شریانها ی پوست به وجود می آید و مشکل چندانی غیر از احساس خجالت ایجاد نمی کند. با محدود کردن زمانهایی که در معرض نور آفتاب هستید می توانید این قرمزی را کنترل کنید. خوردن غذاهای تند و تحت تنش و استرس بودن نیز می تواند این مشکل را تشدید کند.

درماتیت تماسی و حساسیت و قرمزی پوست

درماتیت تماسی به حالتی اطلاق می شود که در آن پوست بعد از تماس با مواد یا اشیا خاصی واکنش نشان می دهد و دچار خارش همراه با قرمزی پوست می گردد. تشدید کننده ها از فردی به فرد دیگر متغیر می باشند، اما انواع رایج این مواد واکنش زا، محصولات پاک کننده و رنگها می باشند. برخی افراد این مشکل را بعد از تماس با انواع خاصی از پارچه ها پیدا می کنند.

سلولیت و حساسیت و قرمزی پوست

سلولیت اصطلاحی است که برای بیان عفونت پوست استفاده می شود. انواع مختلفی از عفونت وجود دارد، اما قرمزی علامت شایع اکثر آنها می باشد. عفونت ها در نتیجه ورود باکتریها به بدن ایجاد شده و قرمزی ناشی از آنها معمولا با تورم و درد همراه می باشد. در اکثر موارد، این وضعیت با مصرف آنتی بیوتیک درمان می شود، اما می توان با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت و تمیز نگه داشتن موضع زخم، از ایجاد عفونت پیشگیری کرد.

نیش ها یا گازگرفتگی ها و حساسیت و قرمزی پوست

غالبا محل نیش یا گزیدگی ملتهب شده و قرمز می شود، ولی این موارد باعث قرمزی پوست سایر نقاط بدن نمی شوند. خواه شما توسط یک پشه ، مار یا جانوران دیگر گزیده شوید موضع گزیده شده به رنگ قرمز در می آید. در بسیاری از مواقع شما متوجه می شوید که یک پشه یا حشره نیشتان زده است ولی برخی اوقات پشه ها می توانند طوری ما را نیش بزنند که اصلا متوجه حضورشان نشویم. هر گاه حشره ای مثل عنکبوت شما را نیش زد حتما به پزشک مراجعه کنید، چون تعدادی از عنکبوتها می توانند سمی و خطرناک باشند. نیش ها و گزیدگیها علاوه بر قرمزی، می توانند خارش و درد نیز ایجاد کنند. می توان نیش ها و گزیدگی ها را بسته به نوع حشره، به روشهای مختلف ودر خانه به خوبی درمان کرد.

اگزما و حساسیت و قرمزی پوست

بسیاری از موارد اگزما در کودکان اتفاق می افتد، ولی در تعدادی ازآنها پیشرفتی نکرده و ادامه می یابد وبه علائم بزرگسالی تبدیل می شود.این وضعیت، باعث قرمز شدن و ایجاد تکه های زبر و خشن بر روی پوست می شود که برخی اوقات دارای ترشح بوده ویا خشن می شوند.درمان اگزما با کرم های دارای کورتیزون معمولا موثر می باشد. اگر این کرم ها برای شما موثر نبود می توانید با پزشک خود برای بکار بستن درمان دیگری مشورت کنید.

واکنش به داروها و حساسیت و قرمزی پوست

برخی داروهایی که توسط پزشکان برای بیماریهای مختلف تجویز می شود نیز می توانند باعث حساسیت و واکنش بدن گردند. در بعضی موارد، بدن نسبت به یک درمان واکنشی نشان داده و این واکنش منجر به قرمزی پوست می شود. در اکثر موارد این واکنش به دلیل حساسیت نسبت به یک یا چند ترکیب سازنده دارو می باشد. هرچند، اگر علاوه بر قرمزی علائم دیگر حساسیت را نیز مشاهده کردید بهترین راه قطع مصرف دارو و تماس با پزشک می باشد.

محرک های معمول و حساسیت و قرمزی پوست

عطرها، مواد آرایشی، مواد شوینده و نرم‌کننده، صابون‌ها و شامپوها، اسپری‌های برطرف‌کننده‌ی بوی عرق، رنگ مو، لوسیون‌های بدن، رنگ‌ و مواد شیمیایی موجود در لباس، دستمال‌‌های کاغذی‌ و دیگر محصولات سلامتی و زیبایی معطر. تماس با مواد شوینده از جمله پودرهای لباس‌شویی، مایع ظرف‌شویی و مواد سفید‌کننده، از مهم‌ترین دلایل بروز حساسیت پوست است. این مواد رطوبت و چربی سطح پوست را از بین می‌برند و آن را در برابر عوامل خارجی نفوذپذیر می‌کنند. لاتکس ماده‌ای لاستیکی مانند است که از صمغ درختی به همین نام به‌دست می‌آید و در بادکنک‌ها، دستکش‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی، اسباب‌بازی‌ها، و برخی وسایل بهداشتی از جمله کاندوم استفاده می‌شود. نیکل نوعی فلز است که در ساخت انواع بدلیجات و زیورآلات، دکمه‌ها، فرم عینک، زیپ لباس، لوازم آشپزخانه و بعضی گوشی‌های تلفن همراه به کار می‌رود. حساسیت به نیکل در قسمت‌هایی از بدن که با این فلز تماس دارد مثل گردن، گوش‌ها، انگشتان و مچ دست و قوزک پا دیده می‌شود. در تهیه‌ی محصولات چرمی از مواد شیمیایی مختلفی برای افزایش استحکام و دوام محصول و همچنین ترکیبات ضدمیکروب و ضدقارچ استفاده می‌شود که ممکن است منجر به بروز واکنش‌های حساسیتی شوند. استرس و فشارهای عصبی نیز پوست را حساس، واکنش‌پذیر و مستعد حساسیت می‌کند. تماس با گیاهانی مثل پیچک سمی، بلوط سمی و سماق سمی که دارای کیسه‌های روغنی (اوروشیول) هستند، واکنش آلرژیک ایجاد می‌کند و پوست در محل تماس دچار راش می‌شود. از شایع‌ترین عوارض داروها (خصوصا آنتی‌بیوتیک‌ها) واکنش‌های پوستی است. همچنین مطالعات علمی نشان داده است که مقابله‌ی بدن با برخی از انواع عفونت‌ها منجر به تشدید راش و بثورات پوستی می‌شود.‌

درمان حساسیت و قرمزی پوست

هنگام انتخاب درمان حساسیت پوستی باید به فاکتورهای متعددی از جمله شدت علائم و نشانه‌ها، فراوانی راش‌ها و محل قرارگیری آنها روی پوست توجه کرد. اما اولین گام در درمان درماتیت، تشخیص ماده‌ی حساسیت‌زا و دوری از آن است. به محض مشاهده‌ی علائم حساسیت، ناحیه‌ی درگیر را با آب سرد و صابون غیرعطری بشویید تا ماده‌ی آلرژی‌زا از بین برود. اگر ماده‌ی محرک پایه‌ی روغنی دارد، از الکل برای پاک کردن آن استفاده کنید. سپس می‌توانید از داروهایی که به نسخه‌ی پزشک نیاز ندارند، مثل لوسیون کالامین یا پماد کورتیزون، برای رفع خارش و التهاب استفاده کنید. پوست‌تان را مرطوب نگه دارید و لباس‌های نخی و گشاد بپوشید. خاراندن پوست، خارش را تشدید و آن را مستعد عفونت می‌کند. ناخن‌های خود را کوتاه کنید تا از خاراندن ناحیه‌ی درگیر جلوگیری کنید. کمپرس سرد و مرطوب، برای تسکین خارش مفید است. درمان‌های گیاهی مفید برای از بین بردن راش‌ عبارتند از: روغن درخت چای، روغن نارگیل، سرکه سیب، آلوئه‌ورا و روغن زیتون.

پیشگیری از حساسیت و قرمزی پوست

مؤثرترین راه مقابله با درماتیت، پیشگیری از بروز آن است. راش‌های پوستی با اجتناب از تماس با عوامل محرک بهبود می‌یابند. پس قدم اول و بهترین راه، محافظت از پوست در برابر محرک‌های شناخته شده است. مثلا وقتی با موادی سروکار دارید که احتمال می‌دهید باعث بروز حساسیت ‌شوند، از دستکش‌های نخی استفاده کنید. برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با مواد آلرژی‌زا، از یک لایه کرم یا ژل‌ به عنوان مانع بهره بگیرید. زیورآلات را با لایه‌ای از برق ناخن بپوشانید تا با پوست‌تان تماس مستقیم نداشته باشد. از محصولات پوستی غیرمعطر، فاقد مواد شیمیایی و با پایه‌‌ی طبیعی استفاده کنید و برای حفظ رطوبت پوست، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

حساسیت و قرمزی پوست

بیشتر بخوانید :

گل محمدی+کاشت

گل نرگس وحشی

میخک و بارداری

مارچوبه چیست

ترنجبین در دوران بارداری

خواص بهار نارنج و فشار خون

فواید و خواص بهار نارنج و فشار خون برای کنترل این بیماری

خواص بهار نارنج و فشار خون ،خواص بهار نارنج برای فشار خون ،خواص بهار نارنج،خواص بهار نارنج خشک،خواص بهار نارنج برای پوست،خواص بهار نارنج فشار خون،خواص بهار نارنج شیراز،خواص بهار نارنج در بارداری،خواص بهار نارنج چیست،خواص بهار نارنج عرق،خواص به لیمو و بهارنارنج،خواص بهار نارنج گل،خواص بهار نارنج خشک شده،خواص گل خشک بهارنارنج،خواص عرق بهار نارنج برای پوست

خواص بهار نارنج و فشار خون ، خواص بهار نارنج برای فشار خون ، خواص بهار نارنج

در این مطلب از سایت جسارت به خواص بهار نارنج فشار خون می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص بهار نارنج برای فشار خون

مهم‌ترین خاصیت دارویی بهارنارنج تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است.

بهار نارنج بر روی سیستم عصبی مرکزی انسان تاثیری آرام بخش می گذارد و

به همین دلیل درمانی فوق العاده برای بی خوابی و اضطراب و تسکین اعصاب است.

بهارنارنج آرامش‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است

سردردهای عصبی و همچنین میگرنی را کاهش می‌دهد.

برای رفع ضعف اعصاب مفید و نشاط آور است

افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند.

اگر از این محلول ۲ ساعت قبل از خواب استفاده کنند خواب بسیار آرامی خواهند داشت

عرق بهار نارنج برای رفع غم و افسردگی مفید است.

دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی مفید است.

تاثیر بهار نارنج روی فشار خون

 برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم مصرف شربت بهار نارنج را توصیه می‌کنند.

مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود

جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است.

مصرف عرق بهار نارنج  هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود.

لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است.

نوشیدن عرق بهارنارنج می‌تواند به تسکین و دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند.

در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود،

خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنیم

هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط کنید و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده : افزودن بهار نارنج در

چای موجب کمک به هضم غذا گشته و ناراحتی های معده را کاهش می دهد.

خاصیت آنتی اکسیدانی : بهار نارنج دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که از بدن

در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و در نتیجه موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن می شود.

 خاصیت ضد سرطانی، ضد آلرژی و ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج در کاهش شدت علائم یائسگی موثر است.

موجب تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها میشود.

کسانی که یبوست دارند آب بهار نارنج را همراه عسل شیرین کنند و بخورند.

خواص بهار نارنج و فشار خون ، خواص بهار نارنج برای فشار خون ، خواص بهار نارنج

بهار نارنج منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که برای بدن بسیار مفید هستند.

این مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم میباشند.

ترکیبات فعالی نیز در بهار نارنج وجود دارد از جمله روغن فعال، فلانوئیدها و فورانوکومارین. همچنین دارای ویتامینهای B، C و D هستند.

خواص بهار نارنج و فشار خون

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می ‌توان به

عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد.

این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی توسط دکتر محمود اخلاقی،

استادیار گروه بیهوشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از همکاران انجام شد.

در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله ی مراجعه‌ کننده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد

جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند.

2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سی‌ سی عرق بهار نارنج و

به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی ‌گرم دیازپام در 100 سی ‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

میزان اضطراب بیماران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و علائم حیاتی بیماران قبل و 2 ساعت پس از دریافت دارو ثبت شد.

خواص بهار نارنج و فشار خون ، خواص بهار نارنج برای فشار خون ، خواص بهار نارنج

برای درست کردن چای بهار نارنج، کافی است، 10گرم از گل بهار نارنج را در دو لیوان آبجوش به مدت 20دقیقه بجوشانید.

سپس آن را صاف کرده و همراه با یک قاشق سوپخوری عسل میل کنید.با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

خواص بهار نارنج و فشار خون

استفاده زیاد از عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و

افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.

بهار نارنج دردوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط مصرف شود. 

زیادهروی در خوردن عرق بهار نارنج بی‌خوابی ایجاد میکند.

زیاد بوئیدن بهار نارنج سبب بیخوابی میشود، از این خاصیت میتوان در مواقع نیاز به نخابیدن استفاده کرد.

گلاب مصلح (اصلاح کننده ضرر) بهار نارنج است.

استفاده زیاد از بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و

افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.

خواص بهار نارنج و فشار خون ، خواص بهار نارنج برای فشار خون ، خواص بهار نارنج

در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود،

خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود.

برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنیم هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و

۲ قطعه یخ مخلوط کنید و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

خواص بهار نارنج و فشار خون

آشنایی با خواص و عوارض زرشک کوهی و طرز تهیه چای زرشک

آشنایی با خواص و عوارض زرشک کوهی و طرز تهیه چای زرشک

 زرشک کوهی ،زرشک کوهی چه خاصیتی دارد،زرشک کوهی لرستان،زرشک کوهی در بارداری،زرشک کوهی و کبد چرب،زرشک کوهی و عناب،زرشک کوهی ولاغری،فواید زرشک کوهی،ریشه زرشک کوهی،آب زرشک کوهی،زرشک سیاه چه خاصیتی دارد،خواص زرشک کوهی لرستان،خوردن زرشک کوهی در دوران بارداری،زرشک سیاه برای کبد چرب

زرشک کوهی , خواص زرشک کوهی , چای زرشک کوهی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زرشک کوهی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

زرشک کوهی

یکی دیگراز گونه های درختان وحشی در مناطق کوهستانی شهر ونک درخت زرشک کوهی می باشد.

این درخت به طور وفور در کنار رودخانه ها ودر مناطقی چون عقدک ،امامزاده معصومه خاتون و چشمه ناز روئیده است .

زرشک درختی است کوتاه به ارتفاع دو الی سه متر و پر از شاخه های دارای تیغ های کوچک و نوک تیز با برگ های کوچک و

نازک تخم مرغی شکل که به رنگ سبز تیره و گل هایی کوچک خوشه ای با رنگی زرد است.

این درخت وحشی به صورت خودرو در مناطق کوهستانی در کنار رودخانه و جاهای مرطوب می روید و در اوایل بهار برگ می دهد،

در اواخر اردیبهشت گل می دهد و گل های آن تا اول خرداد بر سر شاخ های درخت می ماند و میوه آن در مرحله اول رشد به

رنگ صورتی کم رنگ است و این میوه در اواخر مرداد تغییر رنگ می دهد و به رنگ قرمز مایل به آلبالویی پیدا می کند و

در اوایل شهریور باز رنگ عوض می کند و این مرتبه به رنگ سیاه می شود.

هر دانه میوه داری دو الی سه هسته کوچک بیضی شکل در داخل میوه می باشد.

این میوه ها بسیار پر آب بوده و در اواخر مهرماه قابل برداشت و آماده مصرف می شوند.

از زرشک برای درمان بیماری‌های آرتریت، مشکلات صفراوی، اسهال، کاهش تب، التهاب طحال، آماس زبان، زرد زخم، کمردرد،

از بین بردن کرم‌های حلقوی، مشکلات قلبی، قاعدگی دردناک، مشکلات کبدی، بواسیر و تب‌خال نیز استفاده می‌شود.

خواص زرشک کوهی

با خواص زرشک کوهی آشنا شوید :

– درمان قطعی جوش صورت

– روشن کننده پوست (شدت رنگدانه های پوستی راکاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود)

– برطرف کننده ناراحتیهای دهان مانند آفت ، برفک و…

– کبد را پاک و تقویت می کند

– بی اشتهایی را برطرف می کند

– در درمان یرقان و زردی موثراست

– پایین آورنده و تنظیم کننده فشارخون

– پایین آورنده و تنظیم کننده چربی خون

– اعمال دستگاه گوارش را منظم می کند ، برای رفع یبوست مفید است

– مبتلایان به بیماری قند می‌توانند با مصرف این گیاه قند خون خود را کنترل کنند .

– زرشک سیاه صفرا آور بوده و در درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مؤثر است.

درمان اگزما و خارش های پوستی که دلیل آنها کبد و غلظت خون و نه دلایل میکروبی یا ویروسی باشد

زرشک کوهی , خواص زرشک کوهی , چای زرشک کوهی

طبیعت میوه زرشک سرد و خشک است و در کتاب‌های قدیمی گفته شده است که زرشک برای کسی که سرفه می‌کند، مفید نیست.

علائم سمی بودن زرشک شامل گیجی، خون‌دماغ، اسهال، تحریک کلیوی و نفریت است. طبیعت پوست ریشه ی گیاه گرم و خشک است.

چای زرشک کوهی

برگ‌های گیاه زرشک سرشار از ویتامین C است و خاصیت داروی ملین را دارد، میوه‌های آن ادرارآور و خلط‌ آور است و

برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود. پوسته، ریشه و ساقه آن تقویت‌کننده، ضدعفونی‌کننده، صفراآور، مدر و ملین است.

زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی‌بیوتیکی برای باکتری‌ها دارد. همچنین سولفات موجود در

این گیاه علیه سیستم‌های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می‌شناسند.

یک کارشناس تغذیه می گوید: به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، این ماده غذایی

می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد.

یکی از بهترین ترکیبات موجود در زرشک، ویتامین B فراوان است که در پیشگیری از سرماخوردگی نقش مهمی دارد.

همچنین وجود اسیدهای عالی فراوان در این میوه که سبب مزه ترش آن می‌شوند می‌تواند در جذب آهن نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین آهن موجود در زرشک قابل توجه است. از سایر ویتامین‌های موجود در این میوه می‌توان به

ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 ,B2 اشاره کرد که ویتامین B1 یا تیامین می‌تواند عوارض عصبی و حتی پرخاشگری را بهبود بخشد.

وی از دیگر خواص زرشک را اثر مناسب آن بر کاهش فشار خون برای افراد دچار این بیماری عنوان کرد.

زرشک کوهی , خواص زرشک کوهی , چای زرشک کوهی

خواص چای زرشک کوهی :

ضدصفرا، تقویت کننده معده، کبد، قلب، خنثی کننده سموم، برطرف کننده عطش و گرمازدگی (تهوع و ناشی از آن) و بی اشتهایی،

زرشک ضمن تصویه خون درمان بسیار خوبی برای فشار خون بالا در افراد گرم مزاج هست، طبیعت چای زرشک کوهی سرد و خشک است.

مصرف زرشک کوهی

بربرین یک ماده موثر و از جمله ترکیبات موجود در زرشک است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و از بین بردن عفونت ها

در بدن را دارد، همچنین مصرف زرشک برای از بین بردن بیماری اسهال و دل درد های با منشاء ویروسی بسیار مفید است.

مصرف این ماده غذایی لذیذ می تواند بسیاری از بیماری های تنفسی از جمله گرفتگی بینی، گلودرد، برونشیت وعفونت سینوس ها را درمان کند.

برای درمان بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش مانتد دل درد و سوء هاضمه نیز می توان از نوشیدنی و عصاره زرشک بهره برد.

مصرف زرشک همچنین اثرات بسیار مثبتی در درمان و جلوگیری از افزایش قند خون در مبتلایان به دیابت دارد.

از جمله دیگر قابلیت های درمانی زرشک می توان کاهش فشار و چربی خون، کاهش استرس و

نیز بهبود شرایط سلامتی در بیماران مبتلا به سندروم متابولیک را نام برد.

زرشک کوهی , خواص زرشک کوهی , چای زرشک کوهی

برای تهیه چای زرشک کوهی و یا دم کرده آن باید 2 قاشق غذاخوری زرشک را در یک کاسه به مدت 5 دقیقه خیس کنید تا

کاملا شن و دیگر مواد آن ته نشین شود سپس آن را آبکش میکنیم

بعد از تمیز شدن زرشک آنها را در قوری ریخته و مقداری آب جوش روی زرشک های تمیز شده بریزید

پس از گذشت چند دقیقه زرشک ها تغییر رنگ داده و رنگ پس میدهند و بگذارید زرشکتان دم بکشد

اگر طعم ترشی آنرا دوست نداشتید میتوانید از یک تیکه نبات زعفرانی و یا عسل به دم کرده تان اضافه کنید

زرشک کوهی

بیشتر بخوانید :

مضرات و خواص زرشک سیاه کوهی در بارداری و سقط جنین

آیا رابطه ای بین مصرف زرشک و کبد چرب وجود دارد؟

آشنایی با خواص و عوارض زرشک در دوران شیردهی و بارداری

تاثیر مصرف زرشک و لاغری از نظر طب سنتی

آشنایی با خواص زرشک تازه و طرز تهیه دمنوش زرشک

شعر در مورد غرور

شعر در مورد غرور

شعر در مورد غرور,شعر در مورد غرور و تکبر,شعر در مورد غرور و عشق,شعر در مورد غرور بیجا,شعر در مورد غرور مرد,شعر در مورد غرور یار,شعر در مورد غرور جوانی,شعری در مورد غرور,شعر درباره غرور,شعر در مورد شکستن غرور,شعر درباره غرور و تکبر,شعر در مورد غرور عشق,شعر درباره غرور بیجا,شعری در باره غرور بیجا,شعر درباره غرور جوانی,شعر در مورد غرور کاذب,شعر در مورد غرور و خودخواهی,شعر در مورد غرور معشوق,شعر در وصف غرور,شعر در مورد غرور,شعر در مورد غرور و تکبر,شعر در مورد غرور بیجا,شعر در مورد غرور و عشق,شعری در وصف غرور,شعر در مورد غرور مرد,شعر در مورد غرور یار,شعر در مورد غرور جوانی,شعری در مورد غرور,شعر غرور,شعر غرور رجل,شعر غرور وثقه,شعر غرور وتکبر,شعر غرور قصیر,شعر غرور ودلع,شعر غرور تویتر,شعر غرور وکبریاء انثى,شعر غرور عراقی,شعر غروری,شعر غرور رجل فیس,شعر غرور رجل فیس بوک,شعر غرور رجل قصیر,شعر عن غرور رجل,شعر غرور انثى وکبریاء رجل,شعر عن غرور وتکبر رجل,شعر غرور وتکبر فیس بوک,شعر غرور وتکبر تویتر,شعر غرور وتکبر للبنات,شعر غرور کبریاء,ابیات شعر غرور وتکبر,شعر غرور وکبریاء فیس بوک,شعر غرور وکبریاء قصیره,شعر غرور قصیر عراقی,شعر عن غرور قصیر,ابیات شعر غرور قصیره,بیت شعر قصیر غرور,ابیات شعر غرور تویتر,شعر غرور عراقی فیس بوک,شعر غرور انثى عراقی,شعر شعبی عراقی غرور,شعر غروری وکبریائی,شعر غروری ذابحهم,شعر غروری ضروری,شعر عن غروری,شعر قصیر عن غروری

شعر در مورد غرور

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد غرور برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 ز خاک آفریـــــــدت خداوند پاک

پس ای بنده افتادگی کن چو خاک

شعر پدر , شعر در مورد پدر , شعر درباره پدر , شعر در وصف پدر

شعر در مورد غرور

بر مال و جمال خویشتن غره مشو

کان را به شبی برند و این را به تبی

تعبیر خواب سگ , تعبیرخواب سگ , سگ در خواب دیدن , تعبیر خواب سگ سیاه هار

شعر در مورد غرور و تکبر

 چند غرور ای دغل خاکدان

چند منی ای دو سه من استخوان

پیشتر از ما دگران بوده اند

کز طلب جاه نیاسوده اند

حاصل آن جاه ببین تا چه بود

سود بد اما بزیان شد چه سود

شعر دوست , شعر در مورد دوست , شعر درباره دوست , شعر در وصف دوست

شعر در مورد غرور و عشق

گرچــه ای دوســــت غرور دلــــــت احســــاس مـــرا درک نکـــرد…

آفریــــن برغـــم عشــــقـــت کــه مرا ترکـــ نکرد

شعر برادر , شعر در مورد برادر , شعر درباره برادر , شعر در وصف برادر

شعر در مورد غرور بیجا

ما بدهکاریم به یکدیگر

و به تمام ” دوستت دارم” های ناگفته ای

که پشت دیوار غرورمان ماند

و آنها را بلعیدیم

تا نشان دهیم که منطقی هستیم

شعر خواهر , شعر در مورد خواهر , شعر درباره خواهر , شعر در وصف خواهر

شعر در مورد غرور مرد

برای بودنِ با تو غرورم پایمال شد

تو هم اندکی احساس بگذار

مساوی که نمی شویم

حداقل به من نزدیک شو

شعر زندگی , شعر در مورد زندگی , شعر درباره زندگی , شعر در وصف زندگی

شعر در مورد غرور یار

من ، مــــن کردن های من و تو بود کــه ،

هیچوقت مـــــــا نشدیـــم

شعر مهر ماه , شعر در مورد مهر ماه , شعر درباره مهر ماه , شعر در وصف مهر ماه

شعر در مورد غرور جوانی

آدمی غــــــرورش را خیلی زیاد،

شاید بیشتر از تمـــــــام داشتــه هــــایــش دوست می دارد،

حالا ببین اگر خودش، غـــــــرورش را بـــه خـــــاطــــر تـــــو، نادیده بگیرد،

چه قدر دوســتت دارد !

و این را بِفهــــــــــــم آدمیــــــــــزاد

شعر عشق , شعر در مورد عشق , شعر درباره عشق , شعر در وصف عشق

شعری در مورد غرور

گاهی دلم می خواهد

وحشــیانه غرورت را

پاره کنم!

قلب ترا

در مشتم بگیرم

و بفـشارم

تا حال مرا لحظه ایی بفهمی…!

شعر گل , شعر در مورد گل , شعر درباره گل , شعر در وصف گل

شعر درباره غرور

کاش می فهمیدی که تــــــــــو از دید من زیبا بودی ؛

دیگران حتی نگاهت هم نمی کردند ،

و تـــــــــو چه اشتباهی مغرور شدی …

شعر شب بخیر , شعر در مورد شب بخیر , شعر درباره شب بخیر , شعر در وصف شب بخیر

شعر در مورد شکستن غرور

محکم تر از آنم که برای تنها نبودنم؛

آنچه را که اسمش را غرور گذاشته ام

برایت به زمین بکوبم …

احساس من قیمتی داشت؛

که تو برای پرداخت آن فقیر بودی …

شعر صبح بخیر , شعر در مورد صبح بخیر , شعر درباره صبح بخیر , شعر در وصف صبح بخیر

شعر درباره غرور و تکبر

نمیدونی چه کاری بادلم کردی ، نمیدونی چه غمگینم نفهمیدی

نمیشناسی منو از من چقدردوری ، تواین روزا چه بی رحمانه مغروری

شعر عید غدیر , شعر در مورد عید غدیر , شعر درباره عید غدیر , شعر در وصف عید غدیر

شعر در مورد غرور عشق

بی وفا !!

ایـن روزهـا نـه مـجـالـی

بـرای دلـتـنـگـی دارم

و نـه حـوصـلـه ات را..

ولـی بـا ایـن هـمـه،

گـاه گـاهـی دلـم هـوای تـو را مـیکـنـد . . .

شعر در مورد اگر خدا بخواهد

شعر در مورد اگر خدا بخواهد

شعر در مورد اگر خدا بخواهد ,شعر درباره اگر خدا بخواهد,شعر برای اگر خدا بخواهد,شعر در باره اگر خدا بخواهد,شعر با اگر خدا بخواهد,شعر درمورد اگر خدا بخواهد,شعر با کلمه اگر خدا بخواهد,شعر با کلمه ی اگر خدا بخواهد,شعری در مورد اگر خدا بخواهد,شعری درباره اگر خدا بخواهد,شعر درباره ی اگر خدا بخواهد,شعر کودکانه در مورد اگر خدا بخواهد,شعر مفهومی در مورد اگر خدا بخواهد,شعرهای کودکانه در مورد اگر خدا بخواهد

شعر در مورد اگر خدا بخواهد

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد اگر خدا بخواهد برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

خدا وقتی نخواهد، عمر دنیا سر نخواهد شد

گلوی خشک صحرایی به باران تر نخواهد شد

و تا وقتی نخواهد برگی از کاجی نمی افتد

و باغی از هجوم داس ها پرپر نخواهد شد

شعر در مورد اگر خدا بخواهد

خدا وقتی نخواهد دانه ای کوچک تر از باران

گلی بالا رونده مثل نیلوفر نخواهد شد

و کرم کوچکی…پروانه ای زیبا…و کوهی سخت

عقیق و شیشه و آیینه و مرمر نخواهد شد

شعر درباره اگر خدا بخواهد

خدا وقتی بخواهد، می شود… وقتی نخواهد، نه…

گلی بازیچه ی طوفان غارتگر نخواهد شد

خدا وقتی بخواهد، غیر ممکن می شود ممکن

ولی وقتی نخواهد، واقعاً دیگر نخواهد شد

شعر برای اگر خدا بخواهد

اگر خدا به تو زیانى برساند

کسى جز او برطرف کننده آن نیست

و اگر خیرى به تو برساند

پس او بر هر چیزى تواناست

شعر در باره اگر خدا بخواهد

خدا گر ز حکمت ببندد دَری

ز رَحمَت گُشاید درِ دیگری

شعر با اگر خدا بخواهد

دوست دارمت

با نفسها

لبخندها و

اشکهای تمام زندگی ام

و اگر خدا بخواهد

پس از مرگ

نیکوتر از این

دوست خواهمت داشت

شعر درمورد اگر خدا بخواهد

ایزد

هرگز دَری نبندد بر تو

تا صد دیگر به بهتری

نگشاید

شعر با کلمه اگر خدا بخواهد

ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی و خدایی

نروم جز به همان ره که توام راه نمایی

همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم

همه توحید تو گویم که به توحید سزایی

شعر با کلمه ی اگر خدا بخواهد

گاهی اگر خدا بخواهد،می خواهد و می شود

او با یک منها یا جمع تمام محاسبات آنها که مساوی کرده اند با… به هم میریزد

و گاهی اگر خدا نخواهد،نمی شود،گرچه در نخواستنش

پر از خواستن است این شعر نیست،

ولی پر از یاد خداست خدا را شکر

شعری در مورد اگر خدا بخواهد

دیگر از این شهر…

میخواهم سفر کنم…

چمدانم را بسته ام…

اگر خدا بخواهد امروز میروم…

نشسته ام منتظر قطار…

اما نه در ایستگاه…

روی ریل …

شعری درباره اگر خدا بخواهد

اگر

خدا بخواهد

غیرممکن

ممکن می شود

شعر درباره ی اگر خدا بخواهد

از خدا گم شده‏‌ایم او به جستجوست‏

چون ما نیازمند و گرفتار آرزوست‏

گاهى به‏ برگ لاله نویسد پیام خویش‏

گاهى درون سینه مرغان به‏ هاى و هوست‏

شعر کودکانه در مورد اگر خدا بخواهد

زمین و آسمان از اوست پیدا

نمود جسم و جان از اوست پیدا

مه و خورشید نور هستی اوست

فلک بالا زمین در پستی اوست

شعر مفهومی در مورد اگر خدا بخواهد

خود را به خدا بسپار،

همراه سراسر اوست

دیگر تو چه می‌خواهی!

بهر طلب از دوست

شعرهای کودکانه در مورد اگر خدا بخواهد

خود را به خدا بسپار،

آن لحظه که گریانی

آن لحظه که از غم‌ها،

بی تابی و حیرانی

شعر در مورد اگر خدا بخواهد

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد تبریک سال نو

شعر در مورد بنام خدا

شعر در مورد بندر عباس

شعر در مورد بزرگواری

شعر در مورد رفتگان