طرز تهیه بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر , طرز تهیه بادمجان شکم پر گیلانی , طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی , طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا 

بادمجان شکم پر یکی از انواع غذا های متنوعی است که می توان با بادمجان طبخ کرد. اگر به غذاهایی مثل رولت بادمجان و میرزا قاسمی که با بادمجان تهیه می شود علاقمند هستید توصیه می کنیم حتما بادمجان شکم پر را هم امتحان کنید. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی گیلانی و ایتالیایی با پنیر پیتزا در فر برای ۳ نفر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان : ۵ عدد

پیاز خرد شده : ۳ عدد

سیر : ۳ حبه

گوجه فرنگی متوسط : ۳ عدد

گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای بزرگ : ۱ عدد

رب انار : نصف پیمانه

گردو : ۲۰۰ گرم

نمک و فلفل : به میزان لازم

ادویه کاری وزرد چوبه : به میزان لازم

روغن مخصوص سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی

در مرحله اول طرز تهیه بادمجان شکم پر ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید و در ظرف مناسبی قرار دهید و مقداری نمک به آن ها اضافه کنید تا تلخی آن ها از بین برود سپس بادمجان ها را بعد از نیم ساعت به خوبی بشویید و خشک کنید. در مرحله بعدی وسط بادمجان ها را یک برش کوچک بدهید به طوریکه برای پر شدن مناسب شوند و درون بادمجان ها را با یک قاشق چای خوری خالی کنید و این کار را با دقت انجام دهید تا بادمجان ها خراب نشوند.سپس در درون تابه ای مناسب مقداری روغن ریخته و سمت بیرونی بادمجان ها را به خوبی سرخ کنید. بادمجان ها را در درون صافی قرار دهید تا روغن اضافه درون آن ها خارج شود.در تابه ای مناسب پیاز های خرد شده  و سیر رنده شده را همراه با روغن سرخ کنید تا رنگ آن ها طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

طرز تهیه بادمجان شکم پر ایتالیایی , طرز تهیه بادمجان شکم پر در فر , طرز تهیه بادمجان شکم پر با گردو و رب انار , طرز تهیه بادمجان شکم پر بدون گوشت

بعد از اینکه گوشت کمی تفت خورد قسمت هایی از بادمجان را که از درون بادمجان خارج کرده اید به همراه  فلفل های دلمه ای که  از قبل خرد کرده اید به گوشت اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه بادمجان شکم پر گردو را پودر کنید و به همراه نمک و رب انار و فلفل و زرد چوبه و ادویه کاری به تابه اضافه کنید و مواد درون تابه را به خوبی هم بزنید تا به طور کامل باهم مخلوط شوند.  و سپس گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد کرده و به مخلوط تابه اضافه می کنیم و بعد از اینکه گوجه فرنگی ها به  صورت کامل پخته شدند و آب آن ها نیز کم شد تابه را از روی شعله بردارید.سپس در مرحله آخر طرز تهیه بادمجان شکم پر درون بادمجان ها را با مخلوط سرخ شده درون تابه پر می کنیم و یک تابه مناسب برداشته و بادمجان ها را در درون تابه به صورت مرتب می چینیم و مقداری آب در درون تابه می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه در تابه را بسته و بر روی شعله گاز قرار می دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.