خواص جینسینگ

خواص جینسینگ

خواص جینسینگ , خواص جینسینگ برای زنان , خواص جینسینگ برای لاغری , خواص جینسینگ هندی 

اسم جنسینگ از عبارتی چینی به معنی ریشه های مرد گرفته شده است که احتمالا به خاطر شباهت ریشه های عجیب این گیاه به پا های انسان می باشد. گیاه جینسینگ در فصل پاییز برداشت می شود.جینسینگ یا جینسنگ به (انگلیسی : Ginseng) یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان به شمار می رود که برای قرن ها در آسیا و آمریکا برای درمان سردرد شدید، سو هاضمه، ناباروری در مردان و همچنین استرس و افسردگی استفاده می شود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص جینسینگ قرمز و هندی برای لاغری و چاقی مردان و زنان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

گیاه جینسینگ

جینسنگ (به انگلیسی: Ginseng) نامی است عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. جینسینوزاید با نام علمی Saponins Tri pterpenoid و در برخی مواقع نیز با نام panaxoside در ریشه جینسنگ شناخته می‌شود.

تاریخچه جینسینگ

این گیاه در زمره گیاهان بومی مناطق شرقی آسیا و شمال آمریکا به‌شمار می‌آید ریشه آن به عنوان دارویی اساطیری، بیش از هزاران سال است که در میان مردم کشورهای چین، کره، تایلند، ویتنام، منچوری و نیز در بین سرخپوستان آمریکایی مورد مصرف قرار می‌گیرد. این گیاه قرن هاست که به منظور بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس، درمان ناتوانی، سستی و سایر علائم ناشی از فرسودگی و افزایش سن و همچنین برای افزایش طول عمر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه در دوران گذشته از چنان ارزش والایی در شرق برخوردار بود که به عنوان مثال در چین تنها امپراتوران حق جمع‌آوری و نگهداری ریشه‌های آن را داشتند و در دوران‌های بعد نیز به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از وعده غذایی پادشاهان و امپراتوران به منظور افزایش قوای جسمانی، ذهنی، و به عنوان اکسیر جوانی و شادابی جایگاه خود را همچنان حفظ نمود.

خواص جینسینگ برای پوست و مو

پیش از مصرف هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. جینسنگ حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود. برخی مطالعات نشان داده که استفاده موضعی از چای جینسینگ لکه های تیره پوستی را از بین برده و پوست شما را شفاف تر و درخشان تر می کند. مصرف منظم جینسینگ به بهبود گردش خون در پوست صورت کمک کرده و به همین دلیل یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان آکنه و جوش صورت شناخته می شود. جینسینگ به افزایش جریان خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکول های مو باعث افزایش رشد مو می شود.

جینسینگ و سرطان

برخی از مواد موجود در جینسینگ دارای خواص ضد سرطانی هستند. تحقیقات انجام شده توسط مجله‌ی پزشکی چین نشان می‌دهد که جینسنوسیدها دارای اثرات ضد توموری هستند و می‌توانند به سلول‌های سرطانی پروستات، سلول‌های سرطانی تخمدان، سلول‌های نوروبلاستوما و سلول‌های آدنوکارسینوم ریه آسیب برسانند. این گیاه دارویی همچنین می‌تواند پیشرفت چرخه‌ی سلولی را مهار کند، و به این ترتیب رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند. مطالعات انجام شده توسط محققان Vanderbilt-Ingram Cancer نشان می‌دهند که مصرف جینسنگ پس از ابتلا به سرطان پستان، شانس زنده ماندن و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

خواص جینسینگ برای دیابت

مصرف جینسنگ می‌تواند به کاهش شدید قند خون منجر شود. مطالعات نشان داده‌اند که جینسینگ آمریکایی می‌تواند قند خون خود را در حالت ناشتا و همچنین پس از صرف قند غذا کاهش دهد. حتی اگر داروهای دیابت مصرف می‌کنید، می‌توانید جینسنگ را همراه با آن‌ها مصرف کنید. با این حال، ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید چرا که ترکیب داروهای دیابت و جینسنگ می‌تواند سطح قند خون خود را بیش از اندازه پایین بیاورد.

جینسینگ قرمز

در دوران باستان جینسنگ قرمز به جینسنگی اطلاق می‌شد که پس از عملیات خشک شدن در برابر نور آفتاب به دست می‌آمد؛ ولی در دوران مدرن جینسنگ قرمز معمولاً طی پروسه بخار دادن که تأثیر مشابه‌ای را بر روی رنگ آن می‌گذارد حاصل می‌شود. در هر دو صورت این تغییر رنگ در نتیجه کاراملیزه شدن قندهای موجود در ریشه این گیاه اتفاق می‌افتد. به نظر می‌آید که تفاوت چندانی میان ریشه خشک شده در آفتاب یا بخار داده شده جینسنگ (جینسنگ قرمز) با ریشه معمولی جوشانده شده آن (جینسنگ سفید) در خواص، وجود نداشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.