طرز تهیه برنج

طرز تهیه برنج

 طرز تهیه برنج , طرز تهیه برنج در پلوپز , طرز تهیه برنج آبکش , طرز تهیه برنج ترکیه ای

برنج آبکش شده اساس بسیاری از غذاهای سنتی و ایرانی است . پلوهای مخلوط نظیر عدس پلو ، لوبیا پلو ، زرشک پلو و … با برنج آبکش تهیه می شود و همچنین خورش ها و کبابهای ایرانی در کنار برنج آبکشی سرو می گردد. برنج آبکش شده را به راحتی می توان در منزل تهیه نمود ولی دانستن چند نکته و فوت و فن به حرفه ای شدن کار کمک می کند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه برنج کته و آبکش زعفرانی ایرانی و ترکیه ای در پلوپز 
برای ۴ نفر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه برنج کته

– ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) برنج سفید
– ۱ تا ۱⁄۴، ۱ (۲۴۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر) آب
– ۱/۲ قاشق چایخوری نمک کوشر (اختیاری)
– ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بدون نمک افزوده

شستن برنج

۱. یک فنجان (۲۲۵ گرم) برنج را زیر آب خنک و روان بشویید.برنج را در یک صافی مناسب بریزید، سپس صافی را زیر آب خنک و روان بگیرید. برنج را با دست تمیز به آرامی غربال کنید به‌گونه‌ای که هر دانه برنج به خوبی شسته شود. تا زمانی‌که آب برنج تمیز شود به شستن ادامه دهید.- مجبور نیستید تمام آب برنج را خالی کنید، ولی خوب است که آن را تکان دهید تا آب اضافی آن خارج شود.- شما تا زمانی‌که نسبت برنج به آب را به‌طور متناسبی رعایت کنید، می‌توانید هر قدر که می‌خواهید برنج بپزید.
۲. آب و برنج شسته شده را در یک قابلمه ۲ لیتری مخلوط کنیدمیزان آبی که استفاده می‌کنید به نوع برنجی که می‌پزید بستگی دارد.- دانه کوتاه: برای هر ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) برنج از ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب استفاده کنید.- دانه بلند: برای هر ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) برنج از ۱⁄۴، ۱ فنجان (۳۰۰ میلی لیتر) آب استفاده کنید.۳. در صورت تمایل، مقداری نمک و کره اضافه کنید و برنج را بجوشانیدبه ازای هر ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) برنج ۱/۲ قاشق چایخوری نمک کوشر و ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بدون نمک افزوده اضافه کنید. زمانی‌که همه‌ی مواد در قابلمه قرار گرفتند، آب را روی حرارت بالا به جوش بیاورید.- نمک و کره صرفا برای طعم‌دهی اضافه می‌شوند.
– برنج را هم نزنید. به جای این‌کار فقط قابلمه را بچرخانید تا همه چیز مخلوط شود.
طرز تهیه برنج زعفرانی , طرز تهیه برنج ایرانی , طرز تهیه برنج آبکشی , طرز تهیه برنج قالبی

دم کردن برنج

درب قابلمه را بگذارید و برنج را ۱۸ تا ۲۰ دقیقه بجوشانیدیک درب محکم روی قابلمه بگذارید، سپس شعله را کم یا متوسط رو به کم کنید. صبر کنید آب در حالت جوش کم شود، سپس زمان‌سنج را روی ۱۸ دقیقه تنظیم کنید. برنج را بررسی کنید، اگر نپخته بود، ۱ تا ۲ دقیقه دیگر نیز آن را بپزید.- وقتی آب تبخیر شد برنج آماده است.- از یک درپوش شیشه‌ای استفاده کنید. به این ترتیب، هر زمان آب تبخیر شد متوجه خواهید شد.برنج را از حالت جوش در آورید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند ، اگر رسوب روی درب قابلمه زیاد بود، درپوش را بردارید و یک دم‌کنی روی قابلمه بگذارید. درب قابلمه را روی دم‌کنی بگذارید، و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. این کار باعث می‌شود آب دوباره به برنج وارد نشود.- لازم است برنج استراحت کند، زیرا اگر این کار را نکنید، به خوبی و به صورت یک دست نمی‌پزد؛ قسمت‌های زیری آن خمیری می‌ماند و روی آن خشک می‌شود. پیش از سرو کردن، برنج را با چنگال دانه دانه کنیدبرنج را مستقیما از قابلمه سرو کنید، یا آن را به یک ظرف سرو منتقل کنید. برنج باقیمانده را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند در یخچال نگهداری کنید. برنج را در مدت ۵ روز مصرف کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.