کنجد و خواص آن

کنجد و خواص آن

کنجد،خواص کنجد،کنجد در بارداری،کنجد عسلی،کنجد سفید،کنجد به انگلیسی

بهتر است بدانید که خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد باعث تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است به چشم نخواهد کرد.
جالب است بدانید که به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن به ویژه پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند. بهتر است بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده نمود. حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد ولی این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. در واقع این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری می باشد که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی به شمار می رود. و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد و جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت گردد (کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز پیشگیری می‌کند و باعث راحتی افرادی می‌گردد که سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌ترسند.

کنجد،خواص کنجد

جالب است بدانید که امروزه از روغن کنجد خصوصا کنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌گردد. اغلب در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر گردد. در انتها شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌گردد و برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر پیشنهاد می‌شود آشنا می‌ نماییم.در واقع دانه های ریز، پهن و بیضی شکل کنجد، طعم مطبوع و خوشایندی به بیشتر غذاهای آسیایی می بخشد و از اجزای اصلی تاهینی(Tahini) و شیرینی خوشمزه ی خاورمیانه یعنی حلوا(Halva) می باشد. تاهینی، خمیری تهیه شده از دانه های آسیاب شده ی کنجد می باشد.
لازم به ذکر است که کنجد در طول سال قابل دسترسی است و بسته به انواع آن در رنگ های مختلف به ویژه سفید، زرد، سیاه و قرمز پیدا می شود.
بهتر است بدایند که کنجد از کهن ترین چاشنی های شناخته شده ای است که قدمت آن به 1600 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. روغن کنجد به سختی تند می شود. نام علمی کنجد”Sesamun indicum” می باشد.

کنجد،خواص کنجد
بهتر است بدایند که کنجد منبع غذایی بسیار با ارزشی است. در واقع علاوه بر این که منبع خیلی خوبی از منگنز و مس است. از نظر کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، ویتامین B1 ، روی و فیبرهای غذایی نیز منبع ارزشمندی به حساب می آید.

کنجد،خواص کنجد

جالب است بدانید که کلسیم از املاح معدنی بااهمیت موجود در کنجد است.

در مطالعاتی که اخیراً انجام شده است نقش موثر کلسیم در موارد زیر به اثبات رسیده است:

حفاظت از سلول های روده در برابر مواد شیمیایی سرطان زا

 پیشگیری از کاهش توده ی استخوانی که در یائسگی یا بیماری های خاصی مانند آرتریت روماتوئید دیده می شود.

پیشگیری از سردردهای میگرنی

روی: حفظ سلامت استخوان ها

درواقع به دلیل تاثیر روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می شود غذاهای غنی از “روی” را به طور مرتب در برنامه های غذایی خود بگنجانند.

کنجد،خواص کنجد

گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان معمولا گریبان گیر زنان سالمند می گردد، اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند.در واقع تقریبا 30 درصد شکستگی های استخوان لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند.بهتر است بدانید که در مطالعه ای که بر روی 396 مرد در گسترده ی سنی 45 تا 99 سال انجام شد، مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط روشنی وجود دارد.

کنجد و خواص آن

مطالب مرتبط:

بادام زمینی

قیسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.